نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


با ورق زدن یک مجله آشپزی، تصاویر رنگارنگ زیادی خواهید دید که برخی از آنها روی کاغذ خوب به نظر می رسند. طرز تهیه گیم نزار یکی از آن دستورهایی است که حتی با دیدن عکس متوجه آن خواهید شد.

این آش قزوینی است، ظاهری بسیار مجلل و اصیل دارد. در مهمانی های رسمی شهر قزوین حتما قیما نثار روی میز ضیافت گذاشته می شود. زیرا این غذا نشان دهنده احترام میزبان به مهمانان است. اگر یک بار این غذا را امتحان کرده باشید، حتما در رستوران به دنبال طرز تهیه قیمه نثار خواهید بود. ظاهر زیبا، رنگارنگ و صیقلی این غذا آن را به انتخابی بی نظیر برای مهمانی ها تبدیل کرده است.

اگر می خواهید از مهمانان خود با یک وعده غذایی متفاوت پذیرایی کنید، حتما کره نثار قزوینی را به لیست خود اضافه کنید. طعم این غذا بسیار فریبنده است و احتمالا اولین غذایی است که با یک بشقاب خالی روی میز با آن روبرو می شوید.

شاید نام این غذا کمی گمراه کننده باشد. قیسی در واقع یک نوع پلو مخلوط است و ربطی به خورش قیمه ندارد. ظاهر این غذا شبیه مرسا پیلو است اما با استفاده از گوشت تهیه می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا طرز تهیه قیمه خواجونی نثار را بیاموزید و مهمانان خود را با یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی شگفت زده کنید. شک نکنید که همه مهمانان از شما می پرسند که چگونه کومه نثار را قبل از ترک خانه خود تهیه کنید!

طرز تهیه قیمه نثار مایلیسی

طرز تهیه قیمه نثار اصیل قزوین

با ورق زدن مجلات آشپزی با تصاویر رنگارنگ زیادی روبرو می شوید که برخی از آنها حتی روی کاغذ هم اشتها آور به نظر می رسند. طرز تهیه قیمه نثار یکی از آن دستورهایی است که احتمالاً حتی پس از دیدن فیلم نیز به دنبال آن خواهید بود.

این غذا با اصالت قزوینی ظاهری بسیار شیک و اصیل دارد. در مهمانی های رسمی در قزوین، کیما نثار همیشه پشت میز پذیرایی می نشیند. زیرا این غذا نشانه احترام میزبان به مهمانان است. اگر یک بار این غذا را چشیده باشید، حتما دوست دارید طرز پخت آن را در رستوران بدانید. ظاهر زیبا، رنگارنگ و کرمی این غذا آن را به انتخابی عالی برای مهمانی ها تبدیل کرده است.

اگر دوست دارید غذای متفاوتی برای مهمانان خود سرو کنید، حتماً قیمه نثار قزوینی را در لیست خود قرار دهید. عطر این غذا بسیار وسوسه انگیز است و شاید اولین غذایی باشد که با ظرف خالی روی میز با آن مواجه می شوید.

شاید نام این غذا کمی گمراه کننده باشد. قمه نسار در واقع یک نوع پلو مخلوط است و ربطی به بمب ندارد. ظاهر این غذا بسیار شبیه مرسا پیلو است اما با گوشت درست می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا طرز تهیه قیمه نثار گاجوینی اصیل را بیاموزیم

فتوکورهای زیادی برای طرز تهیه قیمه نثار قزوینی وجود دارد. زیرا در کنار طعم، ظاهر این غذا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. شکل قیمه نثار باید زیبا باشد و در تهیه آن نکات زیادی را رعایت کرد. در ادامه طرز تهیه قیمه نثار مجلسی، مواد لازم و زمان لازم برای تهیه و طبخ آن آورده شده است.

مواد لازم برای گامی نثار قزوینی

4 فنجان برنج

3 فنجان آب

500 گرم گوشت گاو بدون استخوان

1 عدد پیاز بزرگ

100 گرم ممکن است یکسان باشد

2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری زعفران

پودر هل 1 قاشق چایخوری

۱ عدد چوب دارچین

1 قاشق چایخوری آب لیمو

1/2 فنجان گلاب

1 قاشق چایخوری شکر

100 گرم یا زرشک

50 گرم بادام خرد شده

50 گرم تکه پسته

50 گرم پوست پرتقال یا پوست پرتقال

نمک، فلفل و زردچوبه لازم است

مقادیر زیاد برای 4 نفر مناسب است. مواد لازم برای قام نثار قزوینی بسیار زیاد است. بنابراین به یاد داشته باشید که مواد را حدوداً 45 دقیقه تا یک ساعت آماده کنید. این طرز تهیه قیمه نثار روی حرارت متوسط ​​حدود 1.5 ساعت زمان می برد.

طرز تهیه قیمه نثار

طرز تهیه ابر نیس

ابتدا یک تابه را با اندازه مناسب گرم کنید تا داغ شود و سپس روغن را اضافه کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و به ماهیتابه اضافه کنید. حرارت آتش باید کم باشد تا پیاز کاملا سرخ نشود.

بره یا بره بدون استخوان را روی تخته به قطعات کوچک برش دهید. وقتی پیازها سبک شدند گوشت را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه به ماهیتابه اضافه کنید.

وقتی گوشت تیره شد رب گوجه فرنگی یا پوره گوجه فرنگی تازه را اضافه کنید. روی مواد آب بریزید. دقت کنید که سطح گوشت را کاملا بپوشاند.

مقداری پودر هل، چوب دارچین و آب لیموی تازه را به محتویات ظرف اضافه کنید و در ظرف را ببندید. شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید گوشت حدود یک ساعت بجوشد.

برنج از قبل خیس شده را بپزید و قورت دهید. گوشت را روی برنج بریزید و این کار را دو تا سه بار تکرار کنید. در قابلمه را بپوشانید و بگذارید برنج آبکش شود.

خلال بادام را به مدت 15 دقیقه در آب و گلاب خیس کنید. اما تکه های پسته را باید فقط با آب بشویید تا رنگ سبز خود را از دست ندهند. هر کدام را جداگانه در روغن و فویل سرخ کنید.

آب پرتقال را بجوشانید و آب آن را چند بار عوض کنید تا تلخی آن کاملا از بین برود این چاتنی را در مقداری کره با کمی شکر و زعفران تفت دهید.

توت ها را در آب و گلاب به مدت کمتر از 10 دقیقه سفید کنید تا نرم شوند اما تغییر رنگ ندهند.

شاه توت را با کمی کره یا روغن روی حرارت ملایم تفت دهید، در صورت تمایل کمی شکر اضافه کنید.

برنج را در بشقاب بریزید و بقیه گوشت را روی آن بریزید. روی برنج را با یک خلال و شوید کبابی تزیین کنید.

و مهمانان خود را با یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین غذاهای ایرانی شگفت زده کنید. بدون شک همه مهمانان شما از شما خواهند پرسید که چگونه قیمه نثار را قبل از خروج از خانه خود تهیه کنید!

ایرسیفی یغی کا نثار مجلسی

نکات طلایی برای تهیه کره خوشمزه و جشن

طرز تهیه دوغ خوشمزه و جشن

نکات زیادی در مورد پخت گیمنیسار در رستوران وجود دارد که باید با زمان کافی و با مواد اولیه مرغوب و تازه تهیه شود. این غذا بافت بسیار لطیفی دارد و نیاز به حوصله در پخت دارد. در زیر نکات مهم و کاربردی برای تهیه قیمه نثار اصل قزوینی آورده شده است.

مقداری از برنج پخته شده را جدا کرده و زعفران را به آن اضافه کنید. روی لایه رویی برنج زعفرانی بریزید تا قیمه شما جذاب تر به نظر برسد.

افزودن کمی روغن حیوانی به برنج عطر بی نظیری به غذا می دهد.

برای زیباتر شدن برنج می توانید در حالی که آب در حال جوشیدن است، نصف لیوان آب سرد داخل ماهیتابه بریزید. این باعث می شود دانه های برنج بیشتر دوام بیاورند.

توصیه می شود قبل از افزودن رب به گوشت آن را کمی تفت دهید تا رنگ بهتری به خود بگیرد.

خیس کردن گلبرگ ها با گلاب طعم و عطر بهتری می دهد.

هر چه شعله گاز کمتر باشد و گوشت بیشتر بپزد، بافت نهایی نرمتر و طعم آن لذیذتر است.

در استفاده از پوست پرتقال زیاده روی نکنید. زیرا می تواند غذا را تلخ کند. برای گرفتن تلخی پوست پرتقال باید چندین بار آن را بجوشانید و آب درون ظرف را مرتب عوض کنید.

پسته را به مدت طولانی در آب و گل رز خیس نکنید. زیرا رنگ سبز آنها ممکن است بیفتد. تکه های پسته را در صافی بریزید و با آب بشویید تا رنگ آن حفظ شود.

اجازه دهید آب آن کاملا جذب شود و سوپ غلیظ شود.

هنگام درست کردن قیمه نثار مجلسی بهتر است گوشت را کمی درشت تر از حد معمول برش دهید.

استفاده از روغن جامد راحت تر از روغن مایع در این ظرف است.

برای صرفه جویی در وقت، می توانید پسته، بادام و پرتقال را با هم برشته کنید. اما برای تزیین نهایی بهتر است همه آنها را جداگانه بپزید.

در تهیه قیمه اصیل نثار قزوینی از گوشت بره استفاده می شود. اگر طعم گوشت گوسفندی را دوست ندارید می توانید از گوشت گوساله استفاده کنید.

در دستور قیمه نثار مجلسی از گوشت چرخ کرده استفاده می شود. اما برای تغییر می توان آن را با گوشت زغالی جایگزین کرد.

افزودن گلاب در حین پختن برنج می تواند بوی بسیار خوبی برنج بدهد.

برای جلوگیری از سفت شدن گوشت، در پایان زمان پخت نمک اضافه کنید.

هنگام جوشاندن برنج، می توانید ادویه های مورد علاقه خود مانند دارچین، هل و میخک را برای طعم دادن به برنج اضافه کنید.

برای جلوگیری از سیاه شدن توت ها باید به محض حل شدن شکر حرارت را خاموش کنید.

می توانید با افزودن کمی آب لیمو یا پرتقال از شیرینی غذا بکاهید.

نثار غذای خشک است. بنابراین می توان قسمتی از آبگوشت را جداگانه سرو کرد.

زعفران غلیظ را اضافه کنید تا رنگ خوبی به غذا بدهد. زعفران ساییده شده زیاد باعث برنج می شود.

در تهیه قیمه نیسار بهتر است از پیاز طلایی یا قرمز به جای پیاز سفید استفاده شود. سیر غذا را بسیار خوشمزه می کند.

پختن سیب زمینی یا نان می تواند برنج نثار را جذاب تر کند.

اگر دوست ندارید گوشت را لایه لایه کنید، می توانید برنج را مانند کیک بپزید.

کیمه نثار یک غذای ایرانی بسیار محبوب و یک انتخاب عالی برای مهمانی ها است. آیا شما هم از طرفداران این غذای اصیل و خوشمزه قزوینی هستید؟ به نظر شما در تهیه قایم نثار به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در این مطلب سعی کرده ایم به مهم ترین نکات در مورد طرز تهیه قیمه نثار بپردازیم و امیدواریم این غذا را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن در کنار خانواده لذت ببرید.

مشاهده منبع: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-قیمه-نثار-مجلسی/ 





:: بازدید از این مطلب : 1479
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 23 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: